In English In Italiano Auf Deutsch
/ Home / Aktualności
Poniedziałek, 8 Lipca 2013

Ks. Szymon Rybak

Piesza Pielgrzymka Dziecięca od św. Mikołaja do św. Józefa Sokolniki-Kalisz 4-8 lipca 2013 r.

Galeria

Czas wakacji to przede wszystkim czas odpoczynku i nabrania sił szczególnie dla dzieci i młodzieży, ale jest to też czas, gdzie możemy jeszcze bardziej zbliżyć się do Pana Boga. Człowiek różnie ten czas sobie planuje. Jedni wyjeżdżają za granice, inni podróżują po Polsce, a jeszcze inni zostają w swoich domach. Jedną z form wypoczynku, chodź dla wielu niezrozumiałą jest pielgrzymka. Czas trudu fizycznego, a jednocześnie czas ogromnej radości i łaski Bożej.

W dniach 4.-8. lipca 2013r. wyruszyła XV Piesza Pielgrzymka dzieci, młodzieży, rodzin z Sokolnik od św. Mikołaja do Kalisza do św. Józefa. W dniu wyjścia uczestników było 100 osób. Przewodnikiem grupy był ks. Szymon Rybak, wikariusz w Sanktuarium św. Józefa w Kaliszu.

Pielgrzymka rozpoczęła się w czwartek 4. Lipca o godz. 1600. Autokar zawiózł pielgrzymów z Kalisza do Sokolnik na wspólną Msze św., której przewodniczył proboszcz parafii w Sokolnikach, ks. Kazimierz Wawrzyniak. Po Mszy św. był pogodny wieczór: uwielbianie Boga przy ognisku i śpiewie.

W piątek 5. lipca o godz. 800pielgrzymi zgromadzili się na Mszy św., którą sprawowali: proboszcz parafii w Sokolnikach i ks. Szymon – przewodnik grypy. Po Mszy i wspólnym śniadaniu grupa wyruszyła na pielgrzymi szlak. W czasie wędrowania modliliśmy się na różańcu, koronką do Bożego Miłosierdzia, modlitwą Anioł Pański, uwielbialiśmy Boga śpiewem oraz radośnie spędzaliśmy czas.

Pierwszego dnia dotarliśmy do Dębicza, gdzie był pierwszy nocleg. Tam również o godz. 2030 cała grupa pielgrzymkowa zgromadziła się na wspólnej Adoracji Najświętszego Sakramentu.

W sobotę 6. lipca po porannej Mszy i śniadaniu wyruszyliśmy z Dębicza do Ołoboku. Na miejsce dotarliśmy o godz. 1630. Czekała na nas kolacja przygotowana przez mieszkańców parafii Ołobok. O godz. 1800na wspólnej Mszy przywitał nas Ksiądz Kanonik Bogdan Wojciechowski, proboszcz miejscowej parafii. Następnie o godz. 2030wszyscy pielgrzymi zgromadzili się w parafialnym kościele na Apelu Jasnogórskim, który prowadził ks. Bp. Senior Teofil Wilski.

W niedzielę 7. lipca wyruszyliśmy z Ołoboku na ostatni dzień pielgrzymiego szlaku, który prowadził prosto do Kalisza do św. Józefa. W tym dniu na jednym z docinków, tuż przed Żydowem, pielgrzymkę odwiedził ks. Bp. Edward Janiak, Ordynariusz naszej Diecezji, który pobłogosławił wszystkich pielgrzymów.

Wejście Pielgrzymki do Sanktuarium św. Józefa nastąpiło o godz. 1530i zgromadziło wielu ludzi. O 1600pielgrzymi uczestniczyli we Mszy Świętej sprawowanej przed Cudownym Obrazem Józefa Kaliskiego, a o 2030w nabożeństwie przed Cudownym Obrazem.

W poniedziałek 8. lipca dzień pielgrzymów rozpoczął się od modlitwy w kościele, później odwiedziliśmy Kaliski Park Wodny, bawiliśmy się na dyskotece, a dzień zakończyliśmy Mszą Świętą o godz. 1600.

Pielgrzymka to nie tylko trud fizyczny. To również czas ogromnej łaski Boga, który troszczył się o wszystko. Stawiał wielu dobrych ludzi na naszej drodze, którzy otwierali swoje serca i domy dla pielgrzymów. Bóg dbał o bezpieczeństwo, jak również o pogodę. Kto podjął trud pielgrzymowania ten, może to poświadczyć. Dziękujemy wszystkich za wszelkie dobro.