In English In Italiano Auf Deutsch
/ Home / Pielgrzymki i wyjazdy z parafii

Marlena Matusiak

Wakacyjny wyjazd ministrantów

W sobotę 27 czerwca 2015 roku grupa ministrantów wraz ze swym opiekunem księdzem Mariuszem Andrzejczakiem wyruszyła na kolejny wakacyjny wyjazd, który był także naszym pożegnalnym wyjazdem, ponieważ nasz opiekun Ks. Mariusz z dniem 30 czerwca kończył posługę w naszej parafii. Tym razem celem naszej podróży była Warmia i Mazury.

Galeria

Na początku naszej wyprawy zwiedziliśmy zamek krzyżacki z przełomu XIII i XIV wieku, wzniesiony na wzgórzu górującym nad miastem, obecnie w granicach miasta Golub- Dobrzyń, następnie zamek krzyżacki w Malborku, skąd udaliśmy się na nocleg do Świętej Lipki. Niedzielę rozpoczęliśmy Eucharystią o godz. 7:00 w tutejszym Sanktuarium Maryjnym, po której zwiedziliśmy kościół i zapoznaliśmy się z historia tego miejsca oraz wysłuchaliśmy koncertu organowego. Barokowe organy z ruchomymi figurkami, wykonane w 1721 r. są dziełem warsztatu mistrza Mosengela, "organmistrza królewskiego". Po śniadaniu wyruszyliśmy do Olsztyna, gdzie zwiedziliśmy Starówkę, Zamek Biskupów Warmińskich oraz Katedrę. Stamtąd wyruszyliśmy do wsi Grunwald, gdzie w 1410 r. król Władysław Jagiełło odniósł zwycięstwo nad Krzyżakami. Po zapoznaniu się z historią tego miejsca , zwiedzeniu muzeum i obejrzeniu fragmentu filmu „Krzyżacy” przedstawiającego tę słynną bitwę wyruszyliśmy w dalszą drogę. W godzinach wieczornych przybyliśmy do Gietrzwałdu, tzw. Polskiej Fatimy. Jest to miejsce szczególnie wyjątkowe, bo tu 27 czerwca 1877 roku Maryja objawiła się dwom dziewczynką przygotowującym się do I Komunii  św. 13 letniej Justynie i 12 letniej Basi. Objawienia trwały do 16 września 1877r.

Na zapytanie dziewczynek: Kto Ty Jesteś?

Maryja odpowiedziała: "Jestem Najświętsza Panna Maryja Niepokalanie Poczęta!"

Na pytanie: Czego żądasz Matko Boża?

Padła odpowiedź: "Życzę sobie, abyście codziennie odmawiali różaniec!".

Maryja poprosiła również dzieci, by nie zaniedbywali Mszy świętej oraz, by w miejscu objawień wybudować kapliczkę, gdzie ludzie będą mogli się modlić.

Od początku trwania objawień dziewczynki pytały Maryję, czy przybywający chorzy pielgrzymi doznają uzdrowienia. Matka Boża obiecywała, że ludzie otrzymają łaskę uzdrowienia, ale potrzebna jest modlitwa, pokuta, często Msza św. odprawiona w intencji chorego. Dnia 8 września 1877 roku Najświętsza Maryja Panna pobłogosławiła źródełko na ziemi parafialnej pod laskiem. Pielgrzymi od lat czerpią z niego wodę, która przynosił ulgę cierpiącym i liczne uzdrowienia.

Tu również zapoznaliśmy się z historią tego cudownego miejsca, a o godz. 21:00 odśpiewaliśmy Apel Maryjny. Poniedziałek rozpoczęliśmy Mszą św. w Sanktuarium, a następnie udaliśmy się do źródełka, by zaczerpnąć wody. Po śniadaniu wyruszyliśmy w dalszą drogę. Przed nami było do pokonania 300 km, by dotrzeć do kolejnego punktu programu, którym były Wilkowyje znane wszystkim z serialu „Ranczo”.

Jest to spokojna wieś o nazwie Jeruzal położona w województwie mazowieckim, w powiecie mińskim. Tu mogliśmy odwiedzić miejsca znane nam z serialu, czyli kościół, plebanię, dom senatora, szkołę, punkt apteczny, przychodnię dr  Wezóła, biuro poselskie senatora oraz sklep Krysi Więcławskiej, była również okazja by skosztować pierogów pani Solejukowej.  W godzinach popołudniowych wyruszyliśmy w stronę Kalisza, gdzie dotarliśmy o 21:30. Nasz wakacyjny wyjazd dobiegł końca.

Z całego serca dziękujemy naszemu opiekunowi Księdzu Mariuszowi i Księdzu Prałatowi Jackowi Plocie naszemu Proboszczowi za pełen wrażeń wyjazd.

Dziękujemy Księdzu Mariuszowi za 5 lat posługi w naszej parafii, opiekę i troskę nad nami ministrantami, za wspólne wyjazdy i spędzony czas. Był Ksiądz naszym Pasterzem, Opiekunem, Zatroskanym Ojcem i Przyjacielem.

Trudno się rozstać, ale jak mówi Pismo Święte: „Wszystko ma swój czas, i jest wyznaczona godzina na wszystkie sprawy pod niebem” Koh 3,1.

Niech Bóg błogosławi i obdarza swymi łaskami w dalszej posłudze kapłańskiej, a Maryja Matka Kapłanów niech oręduje za Tobą w niebie. Szczęść Boże