In English In Italiano Auf Deutsch
/ Home / Pielgrzymki i wyjazdy z parafii

ks. Mariusz Andrzejczak

Wycieczka ministrantów do Warszawy 17-19 lipca 2012

Po wyjazdach do Poznania, Łodzi i Wrocławia, nadszedł czas by 20-osobowa grupa ministrantów i młodzieży z naszej parafii na turystycznej mapie Polski odwiedziła stolicę kraju. W dniach 17 do 19 lipca odwiedzaliśmy główne miejsca Warszawy.

Galeria

Nasze wakacyjne podróżowanie rozpoczęliśmy od porannej Mszy św. przed wizerunkiem naszego patrona, św. Józefa. Przed południem byliśmy już w miejscu narodzin Fryderyka Chopina. Żelazowa Wola, gdzie odrestaurowany dworek oraz teren wokół niego przypominają czasy swoich świetności, ukazały nam życie i twórczość wybitnego kompozytora.
Tego dnia odwiedziliśmy także Niepokalanów, miejsce życia i pracy człowieka, który oddał swe życie za współwięźnia. Mowa oczywiście o O. Maksymilianie Kolbe. W Niepokalanowie mogliśmy zwiedzbudynki, które własnymi rękoma budował: kaplice, kościół, miejsca klasztorne i straż pożarną, jedyną w kraju w skład której wchodzą sami zakonnicy. Wiele słów o tym miejscu można napisać, jednak zachęcamy do jego osobistego zobaczenia. Następnie udaliśmy się na nasz nocleg już w Warszawie. Tutaj po zakwaterowaniu, kolacji i seansie filmowym każdym udał się na należyty spoczynek.

Kolejny dzień to od samego rana: eucharystia, śniadanie i wyjazd do „szlagierowych miejsc” w stolicy. Pierwszym z nich było Muzeum Powstania Warszawskiego, które w przede dniach kolejnej rocznicy wybuchu powstania miało szczególną wymowę. Wczesne popołudnie to już zwiedzanie przez nas sejmu i senatu. Ministerialne sale, ławy poselskie, korytarze i maszynki do głosowania, jednym słowem sejm „od kuchni” widziany na żywo; to pomogło nam wiele zrozumieć. I ostatnie tego dnia miejsce to Centrum Nauki Kopernik. Tutaj wbrew pozorom, mimo iż nasza grupa była bardzo rozpięta wiekowo, każdy znalazł coś dla siebie. Wynalazki i cuda techniki tam się znajdujące wzbudziły naszą ciekawość i zapał do nauki. Wieczór tego dnia był podobny do poprzedniego, kolacja (tutaj wielki dzięki dla naszego kucharza:), seans filmowy, przygotowanie do snu i sen.

Ostatni dzień w całości był poświęcony na zwiedzanie Warszawy. Tutaj słowa wielkiej wdzięczności kierujemy do ks. Stanisława, który był naszym przewodnikiem po stolicy. Po porannej Mszy świętej, śniadaniu i spakowaniu się w drogę powrotną zwiedziliśmy (jedynie wymienimy co mogliśmy zobaczyć): kościół Św. Anny, kościół Sióstr Wizytek, kościół Św. Krzyża, Muzeum Ks. Jerzego Popiełuszki, Łazienki Królewskie, Stare Miasto, pomnik Syrenki Warszawskiej, Barbakan, Zamek Królewski, Pałac Prezydencki, Grób Nieznanego Żołnierza oraz Stadion Sportowy (Pepsi Arena, Stadion Narodowy). W drodze powrotnej był obowiązkowy postój aby posilić się, a było to w ulubionym miejscu dla naszej młodzieży, jednym słowem- McDonald’s.

Tak w wielkim skrócie, można opisać tegoroczny wyjazd ministrantów i młodzieży naszej parafii, dokąd wszyscy z uśmiechem na twarzy powrócili.

Podsumowaniem tego wyjazdu niech będą słowa jednego z uczestników „wracamy tam”.